پلاک استیل | قیمت پلاک استیل

پلاک استیل | قیمت پلاک استیل

پلاک استیل

بهره گیری از مواد اولیه گوناگون در صنعت پلاک سازی اعم از پلاک استیل، سبب ایجاد تنوع در محصولات و کسب رضایت مشتری شده است. استفاده از فلزات مناسب به منظور تولید مارک و پلاک از دیرباز رایج بوده است. آلیاژ استیل با ویژگی های ظاهری و شیمایی خاص، یکی از پر کاربرد ترین فلزهای صنعت تولید پلاک می باشد. پلاک های استیل در سایز ها و رنگ های مختلف طلایی، نقره ای و دودی تهیه و تولید می‌شوند.

تغییر ساختار شیمیایی آلیاژ استیل، خواص فیزیکی پلاک را نیز تغییر می‌دهد. این پلاک ها در انواع بگیر و نگیر در فضای باز یا محیط داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پلاک های استنلس به عنوان پلاک معرفی مکان، پلاک مشخصات وسایل، پلاک معرفی واحد اداری یا مسکونی، پلاک معرفی سمت افراد و بج سینه کاربرد دارند.

انواع پلاک استیل

ویژگی های فیزیکی و شیمیایی انواع مختلف پلاک استیل به ساختار شیمیایی این فلز بستگی دارند. آلیاژ استیل یا استنلس، ترکیبی از فلزهای آهن، نیکل، کروم و مقدار کمی مولیبدن می باشد. آلیاژ استیل در دو نوع به اصطلاح بگیر و نگیر تولید می‌شود. استیل بگیر جذب آهنربا می‌شود، در حالیکه استیل نگیر جذب آهنربا نمی‌شود. استیل نگیر به دلیل وجود مقدار کمی فلز مولیبدن در برابر رطوبت، آلودگی هوا و باد و باران مقاوم می باشد.

در حالیکه استیل بگیر در برابر عوامل محیطی مخرب، مقاومت مناسبی ندارد. بنابراین، پلاک های فضای باز را با استفاده از استیل ضد زنگ و اغلب پلاک های مورد استفاده در محیط داخلی از استیل عادی تولید می‌شوند. این پلاک ها علاوه بر ویژگی های شیمیایی منحصر بفرد، در انواع مات و کدر، براق و درخشان، رنگ های متنوع طلایی، نقره ای، دودی و سفید تهیه و تولید می شوند.

ظاهر درخشان و جذاب پلاک های استنلس مورد توجه بسیاری از مشتری ها می باشد. پلاک های مذکور در ضخامت 0/5 الی 6 میلیمتر، متناسب با طرح و نیاز مشتری تهیه و تولید می‌شوند. اندازه ی طول و عرض این پلاک ها محدودیتی ندارد و متناسب با نیاز مشتری از 2 سانتی متر الی 125 در 225 سانتی متر قابل اجرا می باشند. یکی دیگر از ویژگی های مورد توجه این پلاک ها، قابلیت نصب بر روی انواع سطوح و تنوع در روش های نصب می باشد. یعنی پلاک های مذکور روی دیوار، چوب، آجرنما، شیشه، فلز و… قابل نصب می باشند.

تولید پلاک استیل

تنوع در ویژگی های ظاهری و شیمیایی ورقه های استیل، سبب تولید انواع مختلفی از پلاک استیل شده است. پلاک های استیل در رنگ های مختلف با خواص متفاوت تولید می‌شوند. پلاک استنلس، پلاک براق، پلاک خش دار، پلاک میرور یا طلایی و پلاک مولتی استایل از پرکاربردترین انواع پلاک های ساخته شده از ورقه استیل می باشند.

هر یک از پلاک های مذکور در عین شباهت، دارای ویژگی های ظاهری و شیمیایی متفاوتی می‌باشند. پلاک های خش دار و استنلس در برابر رطوبت، گرما و مواد شیمیایی مقاوم می باشند در حالیکه پلاک های براق، میرور و مولتی استایل مقاومت زیادی در برابر رطوبت و عوامل محیطی مخرب ندارند. ویژگی های هریک از پلاک های مذکور به شرح ذیل می باشد.

• پلاک براق

یکی از رایج ترین، پرکاربردترین و ارزان ترین پلاک های جنس استیل، پلاک براق می باشد. این پلاک ها اغلب از ورق استیل بگیر و به روش حکاکی لیزری یا اسید شویی تهیه می‌شوند. سطح براق و درخشندگی ظاهری این پلاک ها در برابر رطوبت و مواد شیمیایی، کدر می‌شود. بنابراین این پلاک ها اغلب در محیط داخلی مورد استفاده قرار میگیرند.

• پلاک استنلس

پلاک استنلس با استفاده از ورقه ی استیل حاوی 10 الی 12 % کروم تهیه میشود. این پلاک ها در برابر رطوبت، مواد شیمیایی و آلودگی هوا مقاوم می باشند. علت مقاومت در برابر عوامل محیطی، وجود مقداری کروم در ساختار آلیاژ و یک لایه پوششی کروم روی سطح پلاک می باشد. لایه ی پوششی کروم از بروز واکنش شیمیایی جلوگیری می‌کند. این پلاک ها به عنوان پلاک شهرداری، پلاک سر درب ساختمان ها، پلاک مشخصات لوازم و وسایل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

• پلاک طلایی

رنگ طلایی و درخشندگی سطح پلاک مذکور، نظر بسیاری از افراد را جلب می کند. این پلاک ها اغلب در اماکن تفریحی، ادارات و شرکت های مجلل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

• پلاک خش دار

پروسه خش دار کردن پلاک های استیل با استفاده از عنصر تیتانیوم انجام می‌شود. خش دار کردن سطح پلاک با بهره گیری از تیتانیوم، سبب افزایش مقاومت آن در فضای باز می‌گردد. سطح این پلاک ها به علت خش دار بودن، مات و شکیل می باشد. همین ویژگی سبب کاهش واکنش شیمیایی با عوامل محیطی و آلودگی ها می گردد. جذابیت ظاهری این پلاک ها، سبب جایگزینی آنها به جای پلاک مسی و برنج می باشد.

کاربرد پلاک استیل

پلاک استیل به دلیل درخشندگی ظاهری و قیمت مناسب، در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پلاک ها جهت معرفی اماکن و واحدهای مختلف، سر درب ساختمان های مسکونی و تجاری نصب می‌شوند. بسیاری از آنها به عنوان پلاک معرفی واحد مسکونی یا تجاری سر درب واحدهای مختلف نصب می‌شوند. استفاده از پلاک های استیل به عنوان پلاک مشخصات وسایل و لوازم مختلف رایج می باشد. بج سینه یکی از انواع پلاک های کاربردی کوچک است که حاوی مشخصات فرد می باشد. بج سینه اغلب اوقات توسط سنجاق، روی لباس فرم افراد نصب می شود. کاربرد تابلو و پلاک استیل به شرح ذیل می باشد.

• به عنوان پلاک شهرداری و پلاک کد پستی سر درب منازل نصب می‌شوند.

• به عنوان پلاک معرفی مکان و ساختمان نصب می‌شوند.

• به عنوان راهنمای طبقات در موزه ها و اماکن فرهنگی نصب می‌شوند.

• به عنوان پلاک مشخصات روی لوازم خانگی گاز سوز مانند اجاق گاز، سماور و بخاری نصب می‌شوند.

• به عنوان پلاک مشخصات روی مبلمان و لوازم خانگی برقی نصب می‌شوند.

• به عنوان پلاک مشخصات روی وسایل و تجهیزات صنعتی مانند دستگاه ها، ماشین آلات و… نصب می‌شوند.

چاپ روی پلاک استیل

پلاک های فلزی اغلب به روش اسید شویی، حکاکی لیزری و چاپ تولید می‌شوند. اغلب پلاک های استیل به علت ویژگی های ساختاری به روش اسید شویی، حکاکی لیزری و چاپ لیزری تهیه می‌شوند. چاپ طرح مدنظر روی سطح صاف و براق ورقه های استیل، ماندگاری و کیفیت مناسبی ندارد. به همین دلیل از روش های حکاکی مخصوص بره می‌گیرند. طی روش حکاکی لیزری و اسیدشویی، قسمت مدنظر گود می‌گردد. تأثیر لیزر و اسید روی پلاک استیل، سبب تغییر رنگ قسمت های مدنظر می‌گردد.

4.9/5 - (17 امتیاز)
468 ad
ارتباط با فروش