مارک ژله ای | تولید مارک ژله ای

مارک ژله ای

اغلب تولیدکنندگان به منظور معرفی و تبلیغ محصولات متنوع خود از مارک و پلاک بهره می‌گیرند. مارک ژله ای یکی از انواع مارک های جدید معرفی و تبلیغ محصولات مختلف می باشند. مارک های مذکور با طراحی و ساختار متفاوت، از جذابیت ظاهری برخوردار می باشند. این مارک ها متشکل از یک لایه ی زیرین و یک لایه ی پوششی می باشند.

لایه ی زیرین اغلب از جنس pvc, متالایز یا آلومینیوم می باشد که با لایه ای از رزین مایع پوشش داده می‌شود. لیبل ژله ای روی اغلب محصولات تولیدی صنعت مبلمان، لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی و محصولات صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد. ظاهر جذاب و متفاوت لیبل های ژله ای، آنها را از سایر لیبل ها متفاوت ساخته است.

ساخت مارک ژله ای

مارک ژله ای همانگونه که از نامش پیداست ظاهری ژله ای و شفاف دارد. این مارک ها از یک بخش حاوی چاپ و یک لایه ی پوششی ساخته می‌شوند. رزین یا پلیمر پلی اورتان، ورقه pvc, ورقه متالایز و ورقه آلومینیومی، مواد اولیه تولید لیبل های ژله ای می باشند. رزین یا پلی اورتان، یک پلیمر شفاف با ساختار نرم و ژله ای است که روی چاپ کریستال قرار می‌گیرد. رزین مرغوب مورد استفاده در تولید مارک های مذکور، رزین ایتالیایی یا آلمانی است که از طریق شرکت های وارداتی، در اختیار تولیدکنندگان مارک ها ی کریستالی قرار می‌گیرد.

پروسه تولید مارک ژله ای

مارک ژله ای که به عنوان مارک کریستال یا لیبل پلی اورتان نیز معروف است، طی پروسه ای کوتاه تولید می‌گردد. اجرای صفر تا صد مراحل ساخت لیبل ژله ای بر عهده شرکت تولید کننده می باشد. مراحل تولید مارک های ژله ای، طراحی، چاپ و تزریق پلی اورتان می باشند. انتخاب و طراحی عبارت مدنظر در لیبل ژله ای گاهی توسط مشتری و گاهی توسط طراحان شرکت تولید کننده مارک  انجام می‌شود. طرح مدنظر در ابعاد مشخص روی ورقه یpvc, ورقه ی متال و ورقه ی آلومینیومی اجرا می‌شود.

طرح مدنظر اغلب به روش چاپ افست و چاپ سیلک روی ورقه های مذکور چاپ می‌شود. پس از چاپ طرح مدنظر، یک لایه ی نازک پلی اورتان به ضخامت 2 میلیمتر روی سطح اولیه تزریق می‌گردد. مارک های مدنظر پس از تثبیت حالت، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مارک ها به دو روش دائم و موقت روی بسیاری از سطوح قابل نصب می باشند. بعضی از مارک ها به کمک آهنربا و برخی به وسیله ی چسب مخصوص روی سطح مدنظر نصب می‌شوند. در صورتیکه چاپ مذکور به روش صحیح و با استفاده از رزین مرغوب تهیه شوند، به مدت 5 الی 7 سال ماندگار خواهند بود.

کاربرد مارک ژله ای

مارک ژله ای با ظاهر زیبا و فانتزی، ساختار متفاوت، خاصیت ضد آب و قیمت مناسب در معرفی و تبلیغ محصولات فراوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مارک های کریستالی به دو صورت تزئینی و تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مارک ها علاوه معرفی و تبلیغ لوگو، نشان و برند محصولات شرکت های گوناگون، در تزئین برخی سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرند. مارک های کریستال روی لوازم صوتی و تصویری، لوازم منزل، لوازم آشپزخانه، مبلمان، لوازم التحریر، فضای داخلی و خارجی اتومبیل، کابینت و گوشی نیز قابل نصب می باشند.

لیبل های ژله ای متناسب با نیاز مشتری و سطح مدنظر در اندازه های مختلف قابل اجرا می‌باشند. لیبل های بزرگ در فضای داخلی و بدنه ی اتومبیل قابل نصب می‌باشند. در حالیکه لیبل های لوازم التحریر و مبلمان در سایزهای کوچک تر تولید می‌شوند.

مارک های کریستالی به علت خاصیت ضد آب و مقاومت در برابر مواد شیمیایی، روی سطوح مختلف قابل نصب می‌باشند. محل نصب لیبل های ژله ای شامل: تلویزیون، گیرنده های صوتی تصویری، میز، مبل، صندلی، کمد، یخچال، مایکروفر، اجاق گاز، کابینت، وسایل گرمایشی و سرمایشی، سالنامه، سررسید، گوشی و لپ تاب می باشد.

ویژگی های مارک کریستالی

مواد اولیه ی متنوع و روش های گوناگون طراحی و ساخت مارک و پلاک، سبب تولید مارک های مختلف با ویژگی های گوناگون شده است. مارک ژله ای یکی از انواع لیبل های نوین و متفاوت محسوب می‌شود که از ویژگی های منحصر بفرد برخوردار می باشد. لیبل مذکور به دلیل پوشش رزینی، دارای خاصیت ضد آب می باشد. برخلاف باور عموم، لایه ی ژله ای این مارک ها در برابر عوامل محیطی مخرب مقاوم می باشد. لیبل های کریستالی طبق نظر مشتری در اندازه های متنوع 1 الی 26 سانتی متر قابل اجرا می باشند.

ساخت لیبل کریستالی در اندازه های بزرگتر از 26 سانتیمتر به دلیل ساختار پوشش رزینی، امکان پذیر نمی باشد. اغلب مارک های کریستالی در اندازه ی استاندارد به اشکال هندسی دایره، بیضی، مربع و مستطیل تولید می‌شوند. مارک هایی که دارای اشکال هندسی گوشه دار و نامناسب هستند، شکل نهایی استاندارد نخواهند داشت.

بنابراین شکل هندسی مارک های استاندارد، اغلب دایره، بیضی، مربع و مستطیل می باشد. این لیبل در طرح ها و رنگ های مختلف نیز قابل تولید می باشند. تنوع در طرح و رنگ مارک های کریستالی به سبب استفاده از روش چاپ افست و چاپ سیلک می باشد. ویژگی های قابل توجه مارک های کریستالی به شرح زیر می باشد.

• ظاهر کریستالی و شفاف
• ظاهر فانتزی و جذاب
• خاصیت ضد آب
• مقاوم در برابر گرما و سرما
• مقاوم در برابر مواد شیمیایی و شوینده ها
• قابلیت نصب آسان
• قیمت مناسب
• ظاهر مدرن و نوین
• تنوع در سایز
• تنوع در رنگ و طرح
• ماندگاری بالا
• دارای قابلیت نصب روی انواع سطوح
• پروسه ی تولید آسان و سریع

نصب لیبل کریستالی

لیبل کریستالی در دو نوع چسبی و آهنربایی تولید می‌شوند. لیبل چسبی به کمک چسب مخصوص، روی تمام سطوح قابل نصب می باشند. لیبل های کریستالی پس از خشک شدن رزین، آمده ی نصب می باشند. نصب مارک های پشت چسبی در دمای متوسط(دمای حدود 25 درجه) به خوبی انجام می‌شود که فقط یکبار روی سطح نصب می شوند، درحالی که لیبل آهنربایی قابلیت نصب مداوم دارند. این مارک ها به کمک یک آهنربای کوچک روی سطوح فلزی به آسانی نصب می شوند.

ارتباط با فروش