پلاک سازی | پلاک سازی در تهران

پلاک سازی | پلاک سازی در تهران

پلاک سازی

صنعت پلاک سازی امروزه با توجه به نیاز برای نشانه گذاری در جاهای مختلف از جمله ساختمان ها و مکان های دیگر برای راهنمایی افراد، نیازمند به قرار دادن علائمی است که این امر را محقق سازد. ساخت پلاک در انواع مختلف می توانید به تحقق این امر کمک شایانی کند. به دلیل اینکه قرار دادن برچسب و لیبل بسیار زود فرسوده می شود و همچنین پس از فرسوده شدن چشم انداز خوبی ندارد.

بنابراین نیاز به قرار دادن راهنمایی که ماندگاری زیادی داشته باشد و تا سالها نیز دوام داشته باشد امری ضروری به نظر می‌رسد. پلاک ها در اثر ضربه و خراشیدگی مقاومت بسیار بالایی دارند. پلاک سازی و استفاده از انواع پلاک‌ها می تواند به شما در این امر کمک کرده و از هزینه های چند باره برای تمدید نشان ها صرفه جویی کرد.

پلاک سازی چیست؟

بر روی یک قطعه از جنس های مقاوم مانند آهن، آلومینیوم، برنج و مس نوشته و یا نقش و نگارهایی حکاکی می شوند. به این کار پلاک سازی گفته می شود. این کار در اکثر ارگان های دولتی و دفاتر وکالت و مهندسی و شهرداری ها و… مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از پلاک ها کاربردهای گوناگونی دارد. تابلوهای راهنما از جمله رایج ترین کاربردهای پلاک سازی می باشند که در بیشتر ساختمان های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا از جنس آلومینیم به دلیل مقاومت بالا و قیمت مناسب آن، بیشتر از انواع دیگر استفاده می شود.

کاربرد پلاک سازی

پلاک ها با توجه به نوع و جنس آنها می توانند کاربردهای متنوعی داشته باشند. از جمله به عنوان راهنما و یا نشان یک ساختمان، جهت پیدا شدن آن توسط افراد می توان از پلاک ها استفاده کرد. از کاربردهای دیگر آن می توان قرار گرفتن بر روی درب واحدهای مربوطه و یا اسامی افراد در ادارات جهت شناسایی توسط مراجعه کنندگان نام برد. هم چنین استفاده از آن ها در شهرداری ها و سردر خانه‌ها برای شناسایی خانه رایج می باشد.

سر در دفاتر وکالت و مهندسی نیز از پلاک ها استفاده فراوان می‌شود. یکی دیگر از موارد استفاده از پلاک جهت معرفی کالای مورد نظر می باشد. در این کار پلاک را بر روی محصول می چسبانند تا آن را از سایر محصول های مشابه متمایز کنند. مانند آرم کولر و… این صنعت هم چنین دارای طیف وسیعی از کاربردهای دیگر می باشد.

انواع پلاک سازی از نظر جنس

پلاک سازی با توجه به کاربرد و هدف استفاده از آن می تواند بسیار متفاوت باشد. جنس پلاک ها نیز می تواند بر اساس محل درج و هدف آن متفاوت باشد. سه جنس استیل، آلومینیوم و برنج بیشترین استفاده را در پلاک ها دارند و بیشتر سفارش ها در این سه جنس می باشد. در بیشتر موارد سفارشات در ضخامت شش دهم میلی متر ثبت می شوند. اما با توجه به نظر مشتری می توان ضخامت مورد نظر را نیز به دلخواه سفارش داد. هم چنین با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا با توجه به جنس مورد استفاده از تکنیک برجسته سازی نیز استفاده کرد. این کار کمک شایانی به دیده شدن هرچه بهتر تابلو می کند.

قیمت انواع ساخت پلاک

• پلاک استیل

پلاک استیل از جمله پر کاربردترین نوع در پلاک سازی می‌باشد. این نوع از پلاک ها دارای جنس براق و درخشانی می باشند و ضخامت آن ها با توجه به نوع کاربردشان می تواند از نیم میلیمتر تا دو میلیمتر متغیر باشد. حکاکی بر روی استیل به دو صورت اسید و لیزر انجام می شود. این نوع پلاک سازی دارای قیمت بسیار مناسبی می‌باشد. قیمت با توجه به ابعاد و ضخامت متریال استفاده شده متفاوت می باشد و نمی توان قیمت مقطوعی را برای آن در نظر گرفت.

• پلاک برنجی

به دلیل رنگ زیبا در این نوع پلاک ها، استفاده از آن ها در طیف وسیعی از جامعه کاربرد دارد. هم چنین دارای آلیاژ مناسب تری نسبت به سایر فلزها می باشد. در این نوع آلیاژ نیز از دو روش اسید و لیزر برای حکاکی بر روی آن استفاده می شود. برای تعین قیمت داشتن ابعاد و ضخامت مورد نیاز می باشد، که در نهایت می توانند بر روی قیمت پایانی تاثیر گذار باشند.

• پلاک آلومینیومی

این نوع پلاک ها با توجه به رنگ نقره روشنشان دارای طرفداران خاصی می‌باشند. این پلاک ها نیز مانند سایر جنس ها در پلاک سازی از دو روش لیزر و اسید برای حکاکی بر روی آن ها می توان استفاده کرد. اما در این نوع پلاک ها بیشتر از حکاکی با اسید استفاده می شود که از آن می توان جهت رنگ کردن آن نیز استفاده کرد. این نوع از پلاک ها به دلیل قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه شان دارای طرفداران زیادی می باشند. قیمت نهایی را با توجه به ابعاد و ضخامت مورد نظر می توان تعیین نمود.

این سه نوع پلاک سازی از جمله پرکاربردترین نوع پلاک ها می باشند، که برای حکاکی بر روی آن ها از دو روش حکاکی با اسید و حکاکی با لیزر استفاده می شود. حکاکی با اسید دارای هزینه کمتری می‌باشد. تمامی پلاک های ساخته شده در این روش ها ضد آب بوده و در برابر هوا و فرسایش مقاومت بسیار بالایی دارند.

مزایای استفاده از دستگاه های لیزر در ساخت پلاک

دستگاه لیزر نسبت به سایر روشهای سنتی و قدیمی دارای مزیت های فراوانی می باشد که در ادامه به قسمتی از این ویژگی ها و برتری ها اشاره شده است.

• با توجه به دقت و کیفیت کار لیزر و عدم نتیجه منفی بر روی کار نهایی در تیراژهای بزرگ بسیار مناسب می باشد.

• تماس با قطعه حین کار لازم نمی باشد.

• با استفاده از دستگاه های لیزری می توان بر روی متریال های مختلف در عمق و اندازه های متفاوت حکاکی کرد که نتیجه بسیار مطلوبی را در پی خواهد داشت و کیفیت کار افت پیدا نمی‌کند.

• یکی دیگر از ویژگی های حکاکی نسبت به روش های سنتی این است که می توان طرح ها را تکرار کرد. با توجه به دقت و کیفیت کار لیزر و بدون نقص بودن آن، می توان کارهای مشابه را تولید کرد.

4.9/5 - (16 امتیاز)
468 ad

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با فروش