چاپ فلزات

چاپ فلزات

چاپ فلزات 

اگر در اطراف خود نگاه کنید وسایل بسیاری را می بینید که از تکنیک چاپ فلزات برای ارائه طرح ها و یا هدف های دیگر استفاده کرده اند. نقش و نگارهایی که در اطرافتان می بینید که بر روی قطعات فلزی در ابعاد کوچک تا ابعاد بزرگ چاپ شده اند. با استفاده از تکنیک های قدیمی و تکنیک های جدید می توان عملیات چاپ را انجام داد. با استفاده از این تکنیک می توانید طرح خود را در ذهن مشتری حک کنید.

این شیوه یکی از موثرترین و بهترین روشهای تبلیغ نیز می باشد که بازدهی بالایی دارد. راهای متفاوتی نیز برای چاپ انواع تصاویر گرافیکی وجود دارد که می توانید تصاویرتان را با بهترین کیفیت بر روی متریال مورد نظر چاپ کنید.

چاپ فلزات در ایران

چاپ فلزات به معنی انتقال هر نوع تصویر گرافیکی بر روی متریال مورد نظر می باشد. این تصویر گرافیکی می تواند از یک حرف یا یک تصویر حرفه ای باشد. اگر در اطراف خود نگاه کنید محصولات زیادی در این زمینه را خواهید دید که از این تکنیک استفاده کرده اند. با توجه به پیشرفت چاپ در صنعت فلزات می توان در انواع گوناگون و در ابعاد مختلف اشکال گوناگون چاپ کرد.

همچنین به دلیل شکل پذیری فلزات می توان از تکنیک برجسته سازی در آنها نیز استفاده کرد که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و نتیجه کار دارد. چاپ فلزات برای صنعت های کوچک و بزرگ کاربرد دارد، می توانید اشکال و طرح های خود را بر روی فلزات چاپ نمایید. همچنین دارای کارایی گسترده ای می باشند که از چاپ برند تا چاپ ویژگی های یک محصول می توان برای آن برشمرد.

انواع روش های چاپ فلزات

برای چاپ تصاویر گرافیکی بر روی فلز راه های گوناگونی وجود دارند. در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم.

• چاپ مستقیم: در این نوع از روش چاپ، به طور مستقیم فرم چاپ با چاپ شونده در تماس می‌باشد.

• چاپ غیر مستقیم: در این نوع از روش چاپ بر خلاف روش مستقیم چاپ شونده با فرم چاپ به طور غیر مستقیم در تماس می باشد.

• چاپ غیر تماسی: در دو روش بالا عملیات چاپ به صورت تماس چاپ شونده با فرم چاپ انجام می شد؛ اما در این روش هیچ گونه تماسی صورت نمی گیرد. بلکه پودر یا جوهر به سطح چاپ شونده پاشیده می شود.

چاپ فلزات طیف وسیعی از صنعت چاپ را در بر می گیرد و یکی از مهم ترین نوع چاپ در این صنعت می باشد. این حوزه از چاپ نسبت به سایر موارد توجه کمتری به آن معطوف شده است. بسته بندی فلزی شامل انواع گوناگونی از قوطی ها، بشکه ها، تیوب ها و… را در بر می گیرد اما بیشترین توجه چاپ فلز، چاپ بر روی قوطی های فلزی بسته بندی می باشد.

قوطی های بسته بندی و چاپ فلزات

نیاز به بسته بندی محکم و استوار منجر به پیدایش بسته بندی های فلزی شد. با توجه به اینکه نیاز به جابجایی بسته بندی ها بالا می باشد و استحکام آن نیز مورد توجه می باشد. بسته بندی های فلزی یکی از مورد توجه ترین و مهم ترین شکل بسته بندی می باشند. با استفاده از روشهای مرسوم جهت چاپ نقش‌ها و اشکال گوناگون بر روی قوطی ها، صنایع چاپ فلزات گسترش یافت.

صنعتی که امروزه نیاز به آن بیش از پیش احساس می شود. به طور کلی قوطی ها ظروفی می باشند که کمتر از 10 گالن ظرفیت دارند و برای بسته بندی انواع مختلف روغنها، مواد شیمیایی، کنسروها، کمپوت ها، شیرینی جات و نوشیدنی ها و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد و موارد مصرف چاپ

چاپ بسته بندی از جمله چاپ بر روی قوطی فلزی از بیشترین و مهم ترین موارد کاربرد چاپ فلزات می‌باشد. این کار طیف بسیار وسیعی از انواع قوطی ها را در بر می گیرد. از جمله آن ها می توان به قوطی مواد غذایی، قوطی روغن، کنسروها، کمپوت ها و سایر مواد اشاره کرد. با این کار می توان توضیحات و نکات لازم جهت مصرف و یا استفاده مواد درون قوطی را با مصرف کننده در میان گذاشت. هم چنین با چاپ طرح اختصاصی از جمله برند می توانید خود را از سایر رقیبان جدا کرده و محصولات خود را به صورت ویژه به دیگران معرفی کرد.

مواد اولیه و مراحل انجام کار در چاپ پلاک

این کار نیز همانند سایر صنعت ها نیازمند یک سری مواد اولیه و طی مراحلی می باشد تا نتیجه نهایی به دست آید. ورق تین پلیت و آلومینیم، لاک، ورنی و مواد مرکب از جمله مواد اولیه مورد نیاز در این صنعت می باشند. لازم به ذکر است که ورق چاپ از گرانترین و هزینه برترین مواد لازم می باشد.

• مرکب: از جمله مهم ترین موضوع ماندگاری در چاپ فلز، مرکب استفاده شده می باشد. به دلیل اینکه از تولید تا مصرف، ممکن است قوطی ها ماهها در انبار و یا فروشگاه ها در شرایط نامناسب آب و هوایی و نوری باشند. این موضوع می تواند بر ماندگار آن ها تاثیر زیادی داشته باشد.

• لاک زنی: لاک نیز یکی دیگر از مهم ترین موضوعات در چاپ بر روی فلز می باشد. با توجه به اینکه داخل قوطی با مواد داخل آن تماس دارد، باید با یک لایه از لاک پوشیده شود. این کار یکی از استانداردهای این صنعت می باشد که باید انجام شود.

• چاپ: قبل از اینکه عملیات چاپ انجام شود، باید ورقه هایی که بر روی آن ها چاپ می شود، چربی گیری و جرقه گیری شده باشند. در غیر این صورت عملیات چاپ بر روی فلز میسر نمی‌باشد. البته پس از چربی گیری نیز باید با کنترل رطوبت هوا از اکسید شدن ورقه ها جلوگیری کرد.

•طراحی و تولید انواع مارکهای آلومینیومی (ساده و برجسته )

•طراحی و تولید انواع مارکهای اسید کاری (گود و برجسته )

•طراحی و تولید انواع مارکهای کریستالی (نرم و خشک )

•چاپ بر روی انواع برچسب و لیبل

•حکاکی بر روی انواع فلزات

بازار مصرف مارک و پلاک فلزی طیف وسیعی از صنایع و مشاغل گوناگون  را در بر می‌گیرد، ازجمله موارد زیر را می‌توان نام برد:

پلاک بخاری، پلاک کولر، پلاک تابلو برق، پلاک آسانسور، پلاک کانتینر و کانکس، پلاک آبگرمکن، پلاک یخچال فروشگاهی، پلاک چراغ‌های روشنایی، پلاک ادوات کشاورزی، پلاک صنایع پزشکی، پلاک صنایع پمپ سازی، پلاک قرقره کابل، پلاک درب و کرکره، پلاک شماره اموال در صنایع مختلف، پلاک هشدار، پلاک کدپستی، پلاک کمپرسور، مارک پلی استر مبلمان از جنس فلزات استیل ، آلومینیوم و برنج می باشد.

صنایع مختلف ، تولید کنندگان و سازندگان تجهیزات نیاز به وسیله ای دارند تا بتوانند اطلاعات مربوط به دستگاه های خود را بر روی آن درج نمایند و همینطور مارک و برند تجاری سازنده را معرفی نمایند ، لذا استفاده از مارک و پلاک فلزی امری معمول در این زمینه است.
با توجه به پیشرفت در صنعت چاپ و تبلیغات در گوگل امروزه می توان چاپ بدون محدودیت در تعداد رنگ و کیفیت بالا را اجرا نمود و همینطور با استفاده از خاصیت شکل پذیری فلزات می توان از تکنیک برجسته سازی نیز استفاده نمود که تاثیر بسزایی در زیبایی پلاک و مارک های ساخته شده دارد.

لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و جهت آشنایی بیشتر می توانید نمونه های چاپ شده توسط نادین مارک را در قسمت نمونه کارها مشاهده نمایید.

09123670288-02166321555

4.8/5 - (29 امتیاز)
468 ad
ارتباط با فروش