مارک استیل | تولید مارک استیل

مارک استیل | تولید مارک استیل

مارک استیل

مارک استیل در رنگ های متنوع دودی، نقره ای و طلایی به تناسب نیاز مشتری تولید می شود. بسیاری از مارک ها علارغم پلاک ها، در سایزهای کوچک طراحی و تولید می‌شوند. همچنین ظریف کاری های دقیق و باکیفیت سبب تولید مارک های چشم نواز می گردد که جذابیت کالا را افزایش می‌دهد.استفاده از مارک فلزی به منظور معرفی و تزئین محصولات مختلف، از دیرباز مورد توجه اغلب تولیدکنندگان بوده است. معرفی و تزئین لوازم و وسایل خانگی، اداری و صنعتی بر عهده ی مارک ها می باشد.

بنابراین بهره گیری از برند مرغوب و باکیفیت، علاوه بر معرفی کالا، جذابیت ظاهری آن را نیز افزایش می‌دهد. تولید مارک های مرغوب و ماندگار با استفاده از ورق استیل، مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان و فعالان حوزه مارک و پلاک می باشد. ویژگی های فیزیکی و شیمیایی منحصربفرد این مارک ها، آنها را از سایر محصولات مجزا کرده اند.

انواع مارک استیل

پلاک استیل به سبب ویژگی های مختلف، چون درخشندگی ظاهری، مقاومت در برابر خوردگی، تنوع در ضخامت، رنگ پذیری و قیمت مناسب مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان می باشد. پلاک استیل بر اساس نوع کاربرد و نوع ورقه استیل مورد استفاده طبقه بندی می شوند. مارک های مذکور روی لوازم خانگی چون وسایل گاز سوز، برقی،مبلمان و صوتی و تصویری نصب می شوند. این مارک ها همچنین روی لوازم و مبلمان اداری مانند، میز، صندلی، سیستم کامپیوتر، مانیتور و… نصب می‌شوند.

برند مذکور روی لوازم صنعتی مانند ماشین آلات مختلف، دستگاه های گوناگون و تجهیزات بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مارک ها حتی روی بدنه یا داخل اتومبیل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنوع در ویژگی های ساختاری فلز استیل، سبب ساخت مارک های متنوع با ویژگی های مختلف شده است. ورق استیل براق، استیل طلایی، استیل خش دار، استیل استنلس و استیل مولتی استایل، پرکاربردترین ورقه استیل در مارک سازی می باشند. ویژگی هر یک از مارک های فلزی به شرح ذیل می باشد.

• استیل براق

آلیاژ استیل، ترکیبی از فلز آهن، کروم، نیکل و گاهی مولیبدن می باشد. این فلز در حالت اصلی، نقره ای و درخشان می باشد. لیبل استیل براق در برابر رطوبت، مواد شیمیایی و نور خورشید مقاومت چندانی ندارد. بنابراین مارک براق در وسایلی که در معرض رطوبت و مواد شیمیایی باشند، کمتر استفاده می‌شود.

• استیل استنلس

استیل حاوی مقداری عنصر مولیبدن، در واقع به عنوان استنلس شناخته می‌شود که در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم می باشد. عنصر مولیبدن موجود در استیل مذکور، به عنوان محافظ عمل می‌کند. مارک های استنلس از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار می باشند. این مارک ها روی انواع وسایل در مکان های مختلف قابل نصب می باشند.

• استیل مولتی استایل

استیل مولتی استایل، نوعی استیل جدید با مغز مشکی و روکش طلایی می باشد. نوشته های مارک مولتی استایل به رنگ مشکی روی زمینه ی طلایی می باشند.

• استیل خش دار

خش دار و روکش نمودن ورقه ی استیل به وسیله ی عنصر تیتانیوم، سبب افزایش مقاومت آن در برابر عوامل محیطی مخرب می‌گردد. مارک های خش دار دارای ظاهری مات می باشند.

• استیل طلایی

مارک های طلایی به تناسب زمینه ی مدنظر بر روی لوازم بسیاری قایل نصب می‌باشند. با اضافه کردن برخی عناصر به ورقه استیل نقره ای، ورقه استیل طلایی تهیه میشود.

کاربرد پلاک استیل

تنوع رنگ و ظاهر براق و درخشان این مارک ها، سبب کاربرد گسترده ی آنها در زمینه های مختلف شده است. لیبل اغلب به منطور معرفی و تزئین محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مارک ها علارغم پلاک ها، فقط حاوی لوگو یا برند شرکت تولید کننده و گاهی اوقات حاوی راه های ارتباطی با شرکت نیز می باشند. کاربرد مارک ها در معرف و تزئین محصولات، سبب طراحی متفاوت و دقیق آنها می‌گردد.

مارک های فلزی دارای قابلیت نصب روی انواع لوازم می باشند که روی لوازم خانگی، لوازم اداری، تجهیزات صنعتی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. اغلب لوازم خانگی مانند تلویزیون، گیرنده های دیجیتالی، میز TV، یخچال، مایکروفر، گاز، کابینت، مبلمان، بخاری، کمد و… دارای لیبل های استیل در طرح های مختلف می باشند. تجهیزات صنعتی مانند ماشین آلات، دستگاه های بزرگ و کوچک و وسایل مختلف حاوی لیبل می باشند.

لیبل های استیل حتی روی البسه، کیف و کفش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. نصب مارک های فلزی روی پیراهن، تیشرت، کت، پالتو، کیف و کفش، علاوه بر معرفی برند، بر جذابیت ظاهری محصول می افزاید. این مارک ها روی سالنامه ها و سررسید ها نیز نصب می‌شوند.

ویژگی های مارک استیل

تنوع در ترکیب عناصر آلیاژ استیل، سبب تنوع در ویژگی های پلاک فلزی می گردد. ظاهر درخشان و براق ورق ، سبب تولید مارک های براق و درخشان می‌شود. مارک های مذکور در ضخامت های مختلف 0/5 الی 2 میلیمتر متناسب با نیاز مشتری تولید می‌شوند. به طور مثال، مارک تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر در ضخامت بسیار پایین تولید می شود.

قیمت مناسب و دسترسی آسان به ورق استیل، در رونق تولید لیبل های استیل مؤثر می باشد. البته تمام ورق های استیل مورد استفاده در صنعت تولید مارک و پلاک، وارداتی می باشند. ویژگی های قابل توجه لیبل های مذکور شامل موارد زیر می باشد.

• ظاهر براق و درخشان

• مقاومت در برابر باران، رطوبت و مواد شیمیایی

• قابل تولید در ضخامت های مختلف

• تنوع در رنگ

• قابلیت نصب آسان

• دارای قابلیت چاپ آسان

• قیمت مناسب

• تولید در تیراژ بالا

نحوه تولید مارک استیل

چاپ فلزات به روش های گوناگون و طی مراحل مختلف روی ورق های گوناگون انجام می‌شود. روش تولید مارک به تناسب ورق مورد استفاده، تغییر می‌کند. اجرای طرح روی ورق های استیل اغلب به صورت حکاکی لیزری یا اسیدکاری می باشد. در واقع، خوردگی سطح فلز توسط ماده ی اسیدی یا لیزر، سبب ایجاد طرح مدنظر می گردد.

سپس بخش های گود مارک توسط رنگ مخصوص رنگ آمیزی می‌شوند. برخی از مارک ها به روش چاپ افست یا چاپ سیلک تهیه می‌شوند که به منظور افزایش مقاومت، با لایه ای از ورنی پوشش داده میشوند. لیبل های استیل بنا به درخواست مشتری و متناسب با طرح مدنظر به صورت تک رنگ یا چند رنگ تولید می‌شوند.

4.9/5 - (17 امتیاز)
468 ad
ارتباط با فروش