مارک پلی استر | تولید مارک پلی استر

مارک پلی استر | تولید مارک پلی استر

مارک پلی استر

مارک پلی استر را می توان در انواع طرح ها و اندازه های مختلفی سفارش داد. ویژگی های بسیار خوب آن باعث شده اند که استفاده از آن زیاد شده و در بسیار از صنایع کاربردی باشد.امروزه و با گسترش صنعت تولید پلیمر، استفاده از آن بسیار گسترش پیدا کرده است. که یکی از دلایل آن، تنوع و قیمت مناسب آن می باشد.

ویژگی هایی از جمله انعطاف و نرم بودن، آن را به ماده ای کاربردی تبدیل کرده‌اند. این نوع پلمیر در برابر نور آفتاب و شرایط نامناسب از جمله گرما و سرمای بیش از حد و رطوبت از مقاومت بسیار بالای برخوردار می باشد، که از جمله موارد محبوبیت آن در میان مردم می‌باشد.

مارک پلی استر چیست؟

استفاده از پلیمرها به عنوان ماده اصلی در تولید مارک پلی استر کاربرد فراوانی دارد. این گروه از مواد، استر را در زنجیره خود دارا می باشند، و یکی از ترکیبات اصلی آن ها می باشد. پلی استرها دارای مواد شیمیایی طبیعی می باشند. از جمله آن ها می توان به کوتیکول های گیاهی اشاره کرد. هم چنین می‌تواند از مواد مصنوعی مانند پلی بوتیرات تشکیل شده باشند. پلی استر های طبیعی و تعدادی از مصنوعی ها قابل تجزیه در محیط می باشند.

در حالی که اکثر پلی استرهای مصنوعی قابل تجزیه شدن زیست محیطی را ندارند. پلی استرها بسیار نرم و قابل انعطاف می باشند و به راحتی تا می شوند. برای نصب آن ها نیز از چسب استفاده می شود. هم چنین دارای طیف وسیع رنگ نمی باشند و در دو رنگ سفید و نقره ای قابل سفارش می باشند. رزین نوعی چسب است که در آن ها برای نصب استفاده می‌شود.

موارد کاربردی مارک پلی استر

مارک پلی استر در انواع صنایع کاربرد دارد، و استفاده از آن به دلیل ویژگی های منحصر به فردش بسیار رایج می باشد. تعدادی از صنایع که از مارک پلی استر استفاده می نمایند در ادامه آورده شده اند.

• صنایع چوبی و فلزی

استفاده از این مواد در صنایع چوب و فلز بسیار رواج پیدا کرده است و طرفداران زیادی را در این حوزه جذب کرده است.

• صنایع درب و پنجره

در درب و پنجره ها استفاده های زیادی از این نوع پلی استر ها به عمل می آید.

• صنایع کاشی و سرامیک

در این صنعت نیز از مواد پلیمری به وفور استفاده می شود.

• صنایع مبلمان و دکوراسیون

مواد پلیمری در این صنعت استفاده زیادی دارد و تقریبا تمامی شرکت های فعال در این حوزه از این مواد استفاده می کنند.

• صنایع اتومبیل سازی

اتومبیل سازی یکی از پر کاربردترین صنایع مصرف مواد پلیمری می‌باشد. به دلیل مقاومت در برابر آب و نور خورشید استفاده از آن بسیار گسترده می باشد.

ویژگی های پلی استر

• یک نوع خاص از برچسب های پلی استر که با خاصیت دو محوره ساخته می شود، پلی اتیلن ترفتالات می باشد. این نوع چسب نوع خاصی از مواد پلی استر کششی می باشد که در بازار با نام تجاری Hostaphan و یا Melinex نیز شناخته می شود.

• در برخی موارد که نیاز می باشد در شرایط سخت و خاص به خوبی عمل کند مارک پلی استر Mylar می باشد. این نوع از پلیمر در شرایط بسیار سخت مانند دمای بسیار بالا و یا دمای خیلی پایین و هم چنین در شرایط ناهموار و در محیط های در معرض مواد شیمیایی مقاومت بسیار بالایی دارد. هم چنین یکی دیگر از ویژگی های آن ها این است که می توانند در معرض نور خورشید و یا سایش آب برای مدت طولانی قرار گیرند. این مواد مقاومت بسیار بالایی در این شرایط نامناسب دارند.

• رایج ترین رنگ در مارک پلی استر استفاده از رنگ سفید می باشد. آن ها دارای موارد مختلفی می باشند. در رنگ های دیگر نیز قابل ارائه می باشند. هم چنین در رنگ های شفاف و فلزی نیز ارائه می شوند. با توجه به نیاز شما، می توانید در دو مدل براق و یا مات آن ها را سفارش دهید. افرادی که ظاهر بدون مارک را برای محصولاتشان می پسندند از این مدل استفاده می‌نمایند.

افرادی نیز هستند که نمی خواهند از برچسب فویل آلومینیم در محصولاتشان استفاده نمایند، در حالی که چاپ فلزات را می پسندند. این افراد از رنگ های متالیک مارک ها استفاده می نمایند. و آن را در محصولات خود به کار می برند.

مزایای استفاده از این نوع لیبل

• در صورت استفاده از مواد اولیه با کیفیت، انعطاف بسیار بالایی دارد. داشتن چسبندگی و عدم خشک شدن دو ویژگی بسیار مهم از آن می باشند، که در صورت استفاده از مواد با کیفیت می‌توان به این مهم دست یافت.

• با استفاده از تزریق مواد پلی اورتان موادی با قابلیت انعطاف پذیری بالایی تشکیل می شود. مارک ژلاتینی با استفاده از ماده نرم پلی استر به دست می آید. مواد کریستالی و یا پی وی سی نیز با استفاده از پلی استر های نرم به وجود می آیند. که امروزه کاربرد فراوانی دارند.

• مارک پلی استر می توانند در انواع مختلفی تولید و تهیه شوند. بنابر این در انواع فلزی با زمینه نقره ای و یا نوع پی وی سی با زمینه سفید و یا نوع سفلون با زمینه بی رنگ قابل تهیه می‌باشند.

• از مزایای دیگر آن می توان به چسبندگی و انعطاف بالا اشاره کرد.

• نصب سریع و آسان با ظاهری شیک و لوکس در صنایع مختلف از جمله شیرآلات، دکوراسیون ساختمان و درب و پنجره و… از دیگر مزایای استفاده از آن می باشد.

نحوه چاپ لیبل ژله ای از نوع مارک پلی استر

مارک پلی استر دارای برجستگی بوده و ضخامتی در حدود دو الی سه میلی متر را دارا می باشد. طرز تهیه آن به این صورت است که ماده رزین به مقداری ریخته می شود. سپس حالت برجسته و شفاف برای طرح ایجاد می شود. پس از آن باید طرح آماده شده را چاپ و برش داد و در نهایت لایه ای دیگر از رزین در آن تزریق می شود. با این کار طرح برجسته لیبل با توجه به برش های انجام شده به دست می‌آید. این کار در اندازه ها و طرح های گوناگونی قابل سفارش و انجام می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
468 ad
ارتباط با فروش