پلاک مبلمان | تولید مارک مبلمان

پلاک مبلمان | تولید مارک مبلمان

پلاک مبلمان

رقابت محصولات تولیدکنندگان مختلف، زمینه ساز استفاده ی گسترده از پلاک مبلمان در معرفی و تبلیغ کالا شده اند. استفاده از پلاک ها و لیبل های مختلف روی محصولات، امکان معرفی و توضیح مشخصات کالا را برای تولیدکنندگان فراهم می سازد. صنعت تولید مبلمان نیز، برای توضیح مشخصات محصول مدنظر از پلاک های متنوع بهره می‌گیرد. با توجه به اینکه مبلمان اداری و خانگی، محصولی شیک و لوکس محسوب می‌شوند، انتخاب طرح و جنس پلاک آنها بسیار حائز اهمیت می باشد.

پلاک مبلمان در انواع فلزی و پلی استر یا ژله ای تولید می شود. روش های چاپ گوناگون، تنوع طرح، تنوع سایز و تنوع رنگ در تولید لیبل مبلمان، سبب کسب رضایت مشتری میگردد. ‌انتخاب پلاک مناسب و شیک برای معرفی برند و ارائه مشخصات مبلمان، سبب جلب نظر مشتری و افزایش زیبایی محصول می گردد.

انواع مارک مبلمان

مارک مبلمان در انواع مختلف آلومینیومی، استیل، برنجی و ژله ای، متناسب با نیاز مشتری طراحی و اجرا می‌گردد. پلاک های فلزی با بهره گیری از روش های اسید شویی، چاپ افست، چاپ سیلک، حکاکی و چاپ لیزری تهیه و تولید می‌شوند. مارک های ژله ای نیز به روش چاپ افست و چاپ سیلک بر روی ورقه ی pvc یا متال، تهیه و تولید می‌شوند. تنوع در متریال و روش های چاپ پلاک ها، زمینه ساز تنوع در پلاک های مورد استفاده می‌گردد. بهره گیری از روش چاپ افست و چاپ سیلک، امکان اجرای طرح های رنگی و متنوع را فراهم می سازد. انواع پلاک های مورد استفاده در مبلمان شامل موارد زیر می باشند.

• مارک آلومینیومی

این مارک در ابعاد و اندازه های دلخواه تهیه میشود. مارک آلومینیومی دارای ظاهری براق، ماندگاری بالا در برابر عوامل محیطی و قیمت مناسب می باشد. ثبت مشخصات محصول روی پلاک آلومینیومی به روش اسید شویی، چاپ سیلک، چاپ افست، چاپ لیزری و حکاکی می باشد. استفاده از یک لایه ورنی روی پمارک آلومینیومی، ماندگاری و جلوه ی آن را افزایش می‌دهد. این پلاک ها به وسیله ی پیچ و مهره یا پرس، در محل مدنظر نصب می‌شوند.

• مارک استیل

ورقه ی استیل دارای ظاهری براق و ساختاری مقاوم می باشد و به واسطه ی همین ویژگی ها در تولید پلاک مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ثبت مشخصات محصول روی پلاک استیل اغلب به روش چاپ افست، چاپ لیزری، حکاکی و چاپ سیلک می باشد. رنگ آمیزی طرح حکاکی شده، سبب تنوع رنگ در تولید پلاک می‌گردد. ماندگاری و حفظ جذابیت بصری این پلاک، مورد توجه تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

• مارک برنجی

رنگ متفاوت و لوکس پلاک برنجی، ظاهری جذاب و شیک به محصول می بخشد. پلاک برنجی اغلب در مبلمان های لوکس و لاکچری کاربرد دارند. این پلاک ها با بهره گیری از روش چاپ افست، چاپ سیلک، چاپ لیزری و حکاکی تهیه می‌شوند. پلاک برنجی علارغم پلاک های دیگر، در برابر عوامل محیطی مخرب، مقاومت کمتری دارد.

• پلاک ژله ای یا پلی استر

پلاک های پلی استر نسل نوین پلاک ها می باشند که ظاهری فانتزی و مدرن به مبلمان می بخشند. این پلاک ها از یک لایه ی پایه از جنس pvc یا متال و یک لایه پوششی از جنس رزین پلی اورتان ساخته می‌شوند. پلاک های ژله ای در رنگها و طرح های مختلف قابل اجرا می باشند. پلاک های مذکور در برابر فشار، رطوبت و مواد شیمیایی مقاوم می باشند.

کاربرد پلاک مبلمان

پلاک مبلمان اغلب برای معرفی محصول و ارائه مشخصات مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مبلمان شامل تمام کمدها، میز و صندلی ها و مبل های مورد استفاده در ادارات و منازل می‌گردد. وسایل مذکور در اغلب ادارات و منازل جزء وسایل الزامی محسوب می‌شوند. بنابراین استفاده ی حرفه ای از پلاک های شیک و جذاب، سبب معرفی برند و ارائه ی مشخصات محصول می گردد.

اطلاعاتی مانند مشخصات و برند محصولات، راه های ارتباطی با تولید کننده و جنس محصول روی پلاک های مذکور ثبت می‌شوند. تفاوت عمده پلاک و مارک، در توضیح مشخصات محصول می باشد. پلاک ها به منزله ی شناسنامه محصول می باشند. بنابراین جنس مرغوب و طراحی منحصر بفرد آن در جذب مشتری مؤثر می باشد.

پروسه تولید پلاک مبلمان

انواع پلاک مبلمان با بهره گیری از متریال مختلف در طرح ها و سایز های مختلف با ویژگی های متنوع ساخته می‌شوند. تنوع در طراحی و ساخت این پلاک ها سبب افزایش جذابیت محصولات و جلب رضایت مشتری می گردد. چاپ و ثبت مشخصات مدنظر روی پلاک های فلزی به روش اسید شویی، چاپ افست، چاپ سیلک، چاپ لیزری، حکاکی و برجسته سازی انجام می‌شود. پلاک سازی به روش های مذکور، به شرح ذیل می باشد.

• اسیدشویی

اسید شویی یکی از قدیمی ترین روش های ثبت اطلاعات روی فلزاتی مانند آلومینیوم، استیل و مس می باشد. طی این روش، ابتدا طرح مدنظر را روی فلز پیاده می‌کنند. سپس بخش های بدون نیاز به حکاکی، به وسیله ی موم های مخصوص، پوشانده می شوند. بخش های مدنظر توسط اسید مخصوص حکاکی میشوند. سپس طرح نهایی را با استفاده از رنگ و جوهر رنگ آمیزی می نمایند. در اغلب موارد، یک لایه ی ورنی روی پلاک اسیدکاری تزریق می‌کنند که سبب افزایش ماندگاری و جذابیت ظاهری می‌گردد. پلاک های روش اسید شویی مانند اثر هنری، ماندگار، جذاب و زیبا می باشند.

• چاپ افست

چاپ افست یکی از راحت ترین و سریع ترین روش های چاپ روی فلزات و کاغذ می باشد. چاپ افست به کمک جوهر و دستگاه مخصوصی که حاوی غلطک می باشد انجام می‌شود. پلاک نیمه آماده پس از عبور از دستگاه افست و تزریق یک لایه ورنی در کوره ی پخت قرار می‌گیرد.

• چاپ سیلک

چاپ یکی از روش های متداول ایجاد طرح روی پارچه، کاغذ و فلز می باشد که با بهره گیری از پارچه ی توری و جوهر انجام می‌شود. در این روش، طرح مدنظر با عبور جوهر از منافذ توری روی فلز اجرا می‌شود.

• چاپ لیزری

یکی از روش های نوین پلاک فلزی، چاپ لیزری است که در کمترین زمان با کمترین اشتباه انجام می شود. طی این روش، دستگاه با اشعه ی لیزر و بدون تماس مستقیم با ورقه ی فلزی، طرح مدنظر را اجرا می‌کند.

• برجسته سازی

تولید پلاک فلزی به روش برجسته سازی، پلاکی ماندگار و متفاوت به مشتری ارائه می دهد. طی این روش، طرح مدنظر به وسیله ی دستگاه پرس، روی ورقه ی فلزی اجرا می‌شود.

5/5 - (5 امتیاز)
468 ad

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با فروش