چاپ پلاک | قیمت چاپ پلاک

چاپ پلاک | قیمت چاپ پلاک

چاپ پلاک

چاپ پلاک در بیشتر موارد برای تبلیغ، شناسایی و راهنمایی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه در اکثر جاهایی که می رویم و یا اکثر کالاهایی که استفاده می کنیم به پلاک هایی برخورد می کنیم که جهت راهنمایی و یا تبلیغ مورد استفاده قرار گرفته اند. پلاک ها در جنس ها، رنگ ها و اندازه های مختلف تولید می شوند. با توجه به میزان هزینه و نوع فضایی مورد استفاده، می توان از انواع مختلفی استفاده نمود.

مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی از جمله آب و هوا، گرد و خاک و رطوبت از ویژگی های بارز آن‌ها می باشد. هزینه نهایی نیز بستگی به جنس و اندازه سفارش دارد. ساخت پلاک حاصل همکاری طراحان و صنعتگران چیره دست می باشد. آن ها با استفاده از دستگاه های پیشرفته و به روز اقدام به طراحی و چاپ انواع طرح ها در اندازه ها و رنگ های متفاوت می کنند.

چاپ روی پلاک چیست؟

چاپ پلاک از جمله روش های نوین در صنعت پلاک سازی می باشد. کیفیت در این کار با توجه به متریال و دستگاه های مورد استفاده متفاوت می باشد. پلاک های چاپ شده در موارد مختلفی برای تبلیغات و یا معرفی اماکن و یا تابلوهای راهنما از آن ها استفاده می شود که حاوی اطلاعات لازم جهت معرفی و یا تبلیغ محصول می باشند. در مکان های مختلفی از جمله شهرداری، سر در اتاق ها در ادارات و شرکت ها و ورودی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. این تابلوها دارای تنوع و کیفیت های متفاوتی می باشند.

انواع محصولات چاپ پلاک

• پلاک شهرداری

• پلاک های فلزی، آلومینیم، برنج و استیل در کاربردهای متنوع

• پلاک های لیزری دارای چاپ

• پلاک لباس، کفش و…

• مارک های ژله ای

• تنوع و خلاقیت در متریال سبب کارایی و جذابیت آن شده است.

هرکدام از موارد بالا برای هر کاربردی که چاپ شوند، باید طی مراحلی پروسه طراحی و چاپ پلاک را پشت سر بگذارند.

ویژگی های چاپ پلاک

چاپ پلاک دارای ویژگی های زیادی می باشد که سبب جذب کاربران زیادی در این زمینه شده است. استفاده از جوهرها و متریال های متنوع و دستگاه های مخصوص و به روز، سبب شده که این صنعت رونق فراوانی داشته باشد. از ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ضد آب بودن

استفاده از متریال هایی که در برابر انواع عوامل آب و هوایی و رطوبت مقاوم باشند سبب رونق این صنعت شده است.

• مقاوم در برابر عوامل محیطی

امروزه برای چاپ پلاک ها، جوهرهایی وجود دارند که در مقابل اشعه های مخرب آفتاب و تغییرات دمای محیط مقاوم می باشند. این جوهرهای نسل جدید باعث عدم تغییر رنگ پلاک می شوند.

• یکی دیگر از ویژگی های این پلاک ها جذابیت ظاهری و کیفیت آن ها است که استقبال بسیار خوبی از آن شده است.

• قیمت مناسب

داشتن پروسه آسان تولید، مواد اولیه در دسترس و نیروی کار کم از دلایل گسترش این کار و قیمت مناسب و به صرفه آن می باشد. همچنین وجود تعداد زیاد و تنوع در رنگ و طرح و جنس ها توانسته است چاپ پلاک را در قیمت های متفاوت به ارمغان آورد.

نکات مهم در تولید پلاک

پلاک ها دارای نکات فراوانی هستند که در ادامه به قسمتی از آن ها اشاره می شود:

پلاک های چاپ شده در صنایع مختلف کاربرد دارند و استفاده های فراوانی از آن ها می شود.

پلاک ها در جنس های مختلفی تولید می شوند و هرکدام از جنس ها دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشد و هر کدام از جنس ها در قسمتی از این ویژگی ها دارای برتری می باشند. بر روی پلاک ها می توان به صورت تک رو و یا پشت و رو طرح ها را اجرا کرد، که این کار می تواند باعث افزایش بهره وری آن نیز شود.

با استفاده از ترکیب انواع روشهای چاپ مانند اسید کاری، لیزر و افست می توان ترکیب های جدید، جذاب و با کیفیتی را به وجود آورد. پلاک های چاپی به سبب تنوع و ظرافتی که دارند در انواع تزئینات از آن ها استفاده می شود.

روش های چاپ روی پلاک

با توجه به کاربرد گسترده پلاک ها در امور مختلف از جمله تزئین، تبلیغات و معرفی سبب شده است تا روش های متفاوت و گوناگونی برای این کار ابداع شود. چاپ پلاک یکی از روش های ساخت پلاک فلزی می باشد که با استفاده از دستگاه های مختلف امکان پذیر است. چاپ افست چاپ الکسال و چاپ سیلک اسکرین از روش های مختلف چاپ پلاک می باشند. بر روی پلاک های فلزی، پلی کربنات و پلی استر می توان چاپ پلاک را انجام داد. این تنوع سبب شده است که به کمک جوهرهای رنگی، دستگاه چاپ و کوره پخت بتوان این کار را انجام داد.

تولید پلاک با روش افست

این روش یکی از روش های جدید در حوزه چاپ فلزات می باشد که از استقبال فراوانی برخوردار بوده است. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص توسط سیلندر و غلطک های مخصوص در رنگ ها و طرح ها و سایزهای مختلف اقدام به چاپ بر روی پلیت های آلومینیومی می‌شود.

• در این روش ابتدا مرحله لاک زنی انجام می شود. این کار سبب کیفیت چاپ می شود.

• در این مرحله طرح مورد نظر به وسیله سیلندرهای مخصوص انجام می شود.

• پس از انجام این کار یک لایه ورنی روی آن کشیده می شود و به داخل کوره جهت پخت فرستاده می شود. در دمای مناسب باید عملیات پخت انجام شود. این کار سبب ماندگاری و افزایش کیفیت کار می شود.

چاپ سیلک اسکرین

در این روش با استفاده از پارچه و توری مشبک، طرح مورد نظر را بر روی آن اجرا می کنند. سپس قسمت هایی از طرح که خالی است توسط ماده ای مخصوص مسدود می شود. پس از آن نیز با استفاده از توری مشبک و طرح اجرا شده، جوهر بر روی سطح پلاک منتقل می شود. با این کار طرح های مختلفی در اندازه و رنگ های متفاوت اجرا می شوند.

چاپ الکسال

در این روش با بهره گیری از خاصیت اکسید شدن فلزات، همانند روش اسیدشویی طرح های مختلف بر روی سطح فلز انتقال می یابند.

4.8/5 - (27 امتیاز)
468 ad
ارتباط با فروش